الاثنين، 17 نوفمبر 2008

أبحث مع الشرطة

عارفين بقى شغل المخابرات و اللصوص و الأشرار و الحاجات الجامدة دي...الموضوع مثير جداً جداً ...بقى و أنا حديكوا ألغاز زي بتاعة المحقق كرومبو لعل و عسى تساعدوا البشرية في القبض على أتنين من المطلوبين للعدالة ..سنية الكشرية و سكينة على رقاب العباد ...

اللغز الأول : إيه العلاقة بين سنية الكشرية و أيمن الظواهري ؟
و يا ريت يكون منكوا خبير تعذيب في وزارة الداخلية و لا قناص في وزارة المالية و يقبضوا و لا حتى يموتوا سنية الكشرية لأنها خطر على الأمن القومي و السلم الدولي ...يعني نعمل إيه لو صحينا لاقينا في مصر ميت سنية الكشرية و ميت أيمن الظواهري ...يا روح ما بعدك روح

أولاً: الإتنين مكشرييييييييييين دايماً يعني يا إخواتي ميين شاف الظواهري مبتسم قبل كده ؟!! أهو الست سنية الكشرية زيه بظبط ...كشر للدنيا تتعدل
ثانياً: الإتنين بيشتركوا في نظرية مهمة جداً أن الناس كلها زي القطط تاكل و تنسى !! و ياما في السجن مظاليم..الفرق : إن الست سنية الكشرية بتقول اللعنة على الجيران المعفنين و الظواهري بيقول اللعنة على الحكام المطواتئين !!
ثالثاً :الإتنين شغالين من تحت لتحت في الخباثة
رابعاً: يغيبوا و يغيبوا و لما تشوف وشهم يعودوا يلموا فلان و علا ن و ترتان .
ثامناً: الإتنين بيهددوا غريامهم ( جمع غريم ياللا نحو و حركات) بالويل و الثبور و عظائم الأمور و في نفس الوقت عايشين في دور المستضعفة و البريئة ....أدييييينيييي عقلك !!
تاسعاً: كلاً من الست سنية الكشرية و الشيخ أيمن الظواهري يستحقوا أننا نقولهم ( رضي الله عنهما ) و ده تقديراً لمجهوداتهم الجبارة في التعبير عننا غصب عننا .
عاشراً : جاري البحث عن كل من أيمن الظواهري و سنية الكشرية في كل أرجاء المعمورة....و أي متستر عليهم حيقدم للمحاكمة بتهمة دعم الإرهاب و التستر على الإجرام ( عجابكوا كده هتخلونا نوريكوا العين الحمرا)

اللغز الثاني : إيه العلاقة بين سكينة علر رقاب العباد و تنظيم القاعدة ؟

و أحب أقلكوا يا إخونة إني و من كل قلبي أتمنى أن طونط سكينة يحصل فيها زي ما حصل في الحضري ( يعني عوزاها تتبهدل و يتشردلها في كل حتة ) و نظراً لعلاقة طونط سكينة بتنظيم القاعدة و كل التنظيمات الإرهابية و الإجرامية في العالم !! يا ريت حد من إخونا في الف بي أي يقبض عليها و يخلصني(أقصد يخلصنا كلنا منها).
أولاً : كل من طنط سكينة على رقاب العباد و تنظيم القاعدة بيتنافسوا على الحكم .....سكينة بتنافس أم بدوي جارتهم في مسابقة مين هينمشي البواب على عجين ميلغبتوش أما القاعدة فبتنافس ماما أمريكا عقبال عنكوا
ثانياً:القاعدة بتعتقد إن المسلم مالوش غير سلاحه و طونط سكينة بتعتقد إن البنت ملهاش غير بيت جوزها
ثالثاً:كلاً من طنط سكينة و تنظيم القاعدة بيرفعوا شعار محاربة البدعة .....ماعلينا طنط سكينة بتحارب البدعة اللي بتقول إن البنت لازم تحقق ذتها !!
رابعاً : التعليم هو الشغل الشاغل لطنط سكينة و تنظيم القاعدة ...القاعدة بتهتم بنشر السلفية الجهادية و طونط سكينة بتهتم بالتعلييم اللي يخلي البنات تجيب عريس الغفلة على بوزه....نقول إيه بقى حكم !!
خامساً : من مبادىء القاعدة : للمنتقبة الجنة ، للمحجبة الهداية و للسافرة البندقية !!!
من مبادىء طونط سكينة على رقاب العباد : للبنت الجواز ، للعانس العدل و للمطلقة الصبر و السلوان !!
سادساً : الإتنين بيؤمنوا بنظرية المؤامرة ....القاعدة بتؤمن بالمؤامرة ضد العالم الإسلامي و طونط سكينة بتؤمن بالمؤامرة الدنيئة لتعنيس بنتها بدرية
سابعاً : لكل من طونط سكينة و تنظيم القاعدة سجل إنجازات حافل ...بس للآسف تلت تربعه فشنك .
ثامناً : طنط سكينة و تنظيم القاعدة بيغييييبوا بيغيييييييبووووووا و يطلعوا علينا إيشي بقنابل و إشي إنفجارات ...يعني تفضل تقول كده ...و اتس نكست !!
تاسعاً : مقلكووووش يا إخواتي على الأسلحة اللي عند القاعدة و طونط سكينة إشي نووي و ذري و بيولجي و كيماوي ..يعني ممكن نسمي طنط سكينة ..سكينة كماوي ...و سلاح طنط سكينة لسانها ...لسانها بينقط عسللللل عسسسسل يا إخواتي.
عاشراً :ا لويل و الثبور و عظائم الأمور لكل من تسول له نفسه أن ينال من هيبة طنط سكينة أو القاعدة تصريحاً أو تلميحاً .
و أي متستر حنعتقله وفق لقوانين مكافحة الإرهاب و حيحرم من كل حقوقه المدنية (اللي هو محروم منها أصلاً) و زنبه على جنبه لما يورح جوانتنمو و يوعد عشر سنين هناك من غير ما حد يعبره ....و قد أعزر من أنزر.