الأربعاء، 22 أكتوبر 2008

المحققون الثلاثة


زي كل يوم....في نفس الوقت و نفس المكان يدوي جزر الإنذار ...و يهب المفتشون الثلاثة ...و يتجهوا لموقع الجريمة المعتاد في فزع !!


ترااااااراااااا " التلاجة " آه والله و ما أعظمها من جريمة !! ...و يروح الفريق المختص إلى موقع الجريمة الحي دائماً بقيادة بابا !! ...و يقوموا بعمليات فرد وجرد و بحث واسع النطاق عن أي علبة فاضية أو أكل ناقص !!! و في نهاية الجولة الصباحية ( أصل في واحدة عصرية و واحدة مغربية مقلكوش بقى في جولة بعد كل صلاة ) ...بيكتبوا لستة بيهم ( أصل في لستة البقالة و لستة للخلص البقالة ...ده موضوع كبير ) و يرتفع صوت أخويه حماقة .....بحبه رغم رخامته أغلب الأحيان !! ....زنووووووووووبة أنتي ياللي أسمك زنووووبة نهارك أسود مطلعلوش صبح !!!


زنوبة : ليه كده بس يا حموقتي كفى الله الشر !!


حماقة :كنتي فين من الساعة 12 بعد منتصف الليل لحد الساعة 6 الصبح يعني لحد من خمس دقايق ؟!!


زنوبة : كنت نايمة في أودتي ....و يمسك حماقة زنوبة من ياقة قميصها و من كتر مكانتها العالية يرفعها فوووووق فوووووق لحد ما تلمس المروحة ( يا حبيبي يا خويه مكنتش أعرف أنك بتحبني كل ده :)).....أنتي بتكدبي ....متخلقش اللي يكدب على محمد باشا ( طب محمد و نعرفه لكن مين باشا بقى ؟!!) كنت فييييييييين إمبارح يا زنوبة .....


فجاوبته زنوبة : وهكون فين يعني يا محمد ؟ في أودتي طبعاً ولاقيت يا إخواتي شرر ...شرارة طلعة من عنين أخويه أي والله ابن أمي و أبويا ....طب أنت عاوزني أقلك إيه ؟!!


حماقة : عاوزك تعترفي إنك بتي إمبارح في التلاجة ...و دوى صوت رزعة ....إزاء إرتطام إيد المحقق حماقة ب.............. الطربيزة ( الحمد لله مجتش على قفاية :)) .....تفسري بإيه إختفاء برطمان المربة ؟!! يا حموقتي ما أنت عارف أنا مبحبش المربى !!!و هوووب فرقعة ولا بتاعة مدفع رمضان ....( المرادي حصل اللي كنت خايفة منه ....ضربني ....) زنوووبة قولي حاحا ...زنوبة : حاحا ...كدابة شامم ريحة المربى و البسطرمة !!! أنا حوريكي يا زنوبة ....أنا حدفعك التمن غاالي ...كل يوم تخلينا نايمين و تقومي على التلاجة حتتك بتتك ...و تقضي على الأكل ...أنا بتهياقلي تنقلي السرير بتاعك للمطبخ بدل المجهود الجبار اللي بتعمليه من و إلى المطبخ كل يوم!!! زنوبة : تصدق و نآمن بالله أنا كمان كنت بفكر في كده كررركركركرككرررررر أضحك يا حموقتي !! و مقلكوش بقى على اللي حصل بعد كركر دي عشان أنا عارفة الأطفال مبيحبوش العنف !!! اللا تفتكروا يا جماعة ....نشغل أخويا إيه ؟!!

هناك 8 تعليقات:

Sweet Violet يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

بتخليهم نايمين و تروح تهجمى على التلاجه هههههههههههههههههههههه

لا بقى انا عايزة اعرف ايه اللى حصل بعد كركر

و ادى قاعده فى المدونه مش هاتنقل الا لما اعرف

هاعمل انقلاب فى بلوجر لحد ماتعترفى و تقرى بكل شئ ..دا انا ضد التيار (نياهاهاهاها)

هاتى اخوكى يشتغل معيا فى المنظمه (وش شرير)

العراف يقول...

هههههههههههه هيا التلاجه دى جااااامده قوى كده طيب انا راى من راى ضد التيار برده مش هتحرك الا لما اعرف بعد كررررركررررر هه

شفـقــة و إحســــان يقول...

ههههههههههههههههههه
انتى تحفة يا زنوبة
بس ايه المواهب الطفسيه دى يا بنتى؟؟
بلاش تاكلى كتير لتتخنى انا بحذرك اهو وبعدين ما تعرفيش تدخلى عندنا من بابا المدونة

كـــيــــــــارا يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههه

والله انتي ثكر ياقمر


وايه اللي حصل بعد كركر

ده انتي عامله لبش في المنطقه

ومخليه ضد ياضد متبته في المدونه لا مش ينفع

--------

بنت منطقتي وحشتيني اوي اوي اوي

اقصوصه يقول...

هههههههههههههههه

انا عندي اقتراح ثاني

انقلي الثلاجه لغرفتك احسن :)

حسن حنفى يقول...

اسف علي التاخير الريدر متاخر اووي

المهم بجد اخوكي ده زي العســــــل

:d

بس ليه الضربه الاولي جات علي الطربيزه

:d

خيرها في غيرها بقي

ههههههههه

..............

الموضوع ده من زمان في جديدك

:-w

mahasen saber يقول...

وحشتينى واسفه على الغيبه انشغلت يا زوزه قوى وكنت فى غيبه غيبه غيبه بس من غير نميمه

انتى اخبارك ايه بخلاف التفتيش والتحقيق
وحشتينى يا زوزه
طمنينى عليكى

mohamed ghalia يقول...

ههههههههههههههههه
حقيقى اسلوبك رائع
لكى كل التحية
دمتى بود