السبت، 16 أغسطس 2008

خبر عاجل : زنوبة لبست التاج عقبال عندكوا جميعاً




يا ناااااااااااااس يااااا هووووووووووووه أسمعوا و أعوا و أتلموا و أتجمعوا و ليبلغ الحاضر الغائب و اللي سامع اللي مش سامع ....زنوبة جالها تاج آه و الله يا جماعة زي ما بقلوكوا كده جالي تاج و التاج ده من Fire Bird ...........


ربنا يخليها ليه يا رب :) و أنا بعتزلها على التأخير و السبب هو إني كنت تايهة و هي يا حرام أتقطع نفسها و هي بتدور عليه :)


ياللللاااا بقى سمع هوس و بسم الله و استعنا بالله على الشقى :)
س 1-أذكر 5 أحلام على الاقل تخص ماضيك وتحلم فيها بتغيير أشياء ماذا ستعدل وماذا ستترك ؟
1-من ساعة ما كنت زغنونة و أنا بحلم أني أدخل هندسة بس و بعد أن فقت على الواقع المرير للتعليم في المحروسةو دلوفقتي نفسي أدرس هندسة في أمريكا.
2-كنت بحلم أني أبقى تحرية ديدتكتيفيعني...معرفش بينلي تأثرت أوي بالمحقق كونان ...و عارفين بقى أنتوا البوليس و اللصوص و الحركات دي هههههه المهم تخليت عن الحلم ده نهائياً لأني أكتشفت أني معرفش أرمي طوبة على حد أصلاً .
3-حلمت برديك أني أكون مذيعة نشرة أخبار في قناة الجزيرة و كنت بمسك الجرانين و أقول قناة الجزيرة في قطر و موجز لأهم الأنباء ياللاا محدش عارف نصيبه فين ليه لأ ؟ و ساعتها حقرأ مدونتكوا كلكوا على الهواء (يالااا أي خدعة :))
4-كمان حلمت في الطفولة أني أكون ممثلة و مغنية لكن لأن مصر ملهاش حظ محدش تبناني فنياً هههه و كنت ممكن أجيب أوسكار أو جولدن جلوب أو ميوزك أوارد يا عيني على حظك يا مصر مالكيش في الحلو نصيب .
5-و كتير جداً جداً بحلم أني ألف الوطن العربي كله و تركيا و إيران بالسيارة (اللي هي العربية يعني ) و أني أخد سنة كاملة أجازة ألف فيها الدنيا كلها و أتفرج على العالم .....لكن هذا الحلم مؤجل لحد ما يجي بسالمته العريس اللي أمه دعيه عليه و حيتجوز مجنونة زي هههه :)

................................................................
س 2-أذكر 5 أحلام على الأقل تخص مستقبلك ؟
1
-نفسي أكمل دراسة هندسة في جامعة كولمبيا في أمريكا .
2-بحلم أني أزور المسجد الأقصى المبارك و أمشي في شوارع القدس و أصلي و لو ركعتين هناك لكن السؤال هو : هل أنا أستحق هذا الشرف ؟.
3-نفسي أوي أوي إني أعمل حج أو عمرة لأني حاسة إني هكون مستشعرة الروحانيات أكتر من زمان، و نفسي أوي أزور قبر النبي و أقوله : وحشتني يا رسول الله .
4-أنا بموووووووووووت في اللغات .. و نفسي أتعلم لغات كتيرة أوي و أحسن اللغات اللي بعرفها عشان بحب أوي إني أتعرف على ثقافات مختلفة.
5-آه نسيت ،أنا بموت في القراءة و المزيكا و نفسي أوي إني أعمل مكتبة كبيرة أوي (أكون أقرياها طبعاً مش حطاها ديكور يعني ) و نفسي أحضر حفلة لمرسيل خليفة أوي أوي أوي


س 3-أذكر شخصين على الأقل متواجدين في حياتك حاليا .. كنت تود وجودهم قبل الآن بزمن ؟
الحمد لله كل الناس الموجودة في حياتي أو بمعنى أصح اللي أنا بسمح بتواجدهم ناس بحبهم أوي أوي و بموووووووت فيهم الحمد لله بس في تلت شخصيات يا ريتني عرفتهم من زمان أو كان ليهم دور ليه في حياتي من زمان

الأولى : هي عمتي و اكيد كلكم مستغربين هو أنتوا كنتوا مقاطعين عمتك ولا إيه ؟!!! لأ هو الحكاية و ما فيها أني طول عمري عايشة بره مصر و السنادي أول سنة ليه هنا لأني قررت أني أكمل دراستي الجامعية في المحروسة

الشخصية الثانية : أنتيم رقم ون : ياسمين يعني على الرغم أني معرفهاش من زمان لكن بينا ذكريات كتيرة أوي أوي و بنفهم بعض أوي أوي حتى من غير كلام...و لما ببقى متوترة بحب أتكلم معاها أوي.

الشخصية التالتة : أنتيم رقم تو : ندى ..ندى دي أنا بموت فيها يعني بجد طيبة أوي أوي و برتاح موت لما بتعد نرغي مع بعض و بنعمل حاجات مجنونة كتير سوى
س 4-أذكر شخصين على الأقل غير متواجدين في حياتك حاليا .. كنت تود وجودهم الآن أو في حياة أولادك مستقبلا ؟
1-أولاً أكيد الرسول الأكرم -صلى الله عليه و آله و سلم - يعني نفسي أني أشكيله همي و أسمع منه ..يعني بجد الدنيا كلها مفتقداك يا رسول الله

2-نور الدين زنكي ..اللي هو معلم صلاح الدين الأيوبي و الراجل ده هو أكتر شخصية تاريخية بحبها على الإطلاق و كان في كلمة كان بيقولها في شبابه لما كان بيشتكي أنه تافه و مش متدين (معرفش أنا بقى أقول إيه على نفسي ) بتقول : الله ناظري الله راقبي الله حافظي ، كانت الكلمة دي بتساعدني و بتقويني ...الله يرحمك يا زنكي مين يطول أنك تبقى معلم أولاده.

3-بسلامته أبو العيال ...لو حد لاقاه يبقى يقولي ههههه بس يا ريت ونبي يكون شخصية محترمة يحسن أنا مليت من الولاد التافهه اللي معايا في الكلية ربنا ما يحكم عليكم خناقات بقى على طول ....جتنا نيلة في حظنا الهباب.


س 5-لمن تهدي هذا التاج ؟


ناس كتيرة أوي أوي و يا رب ما أنساش حد ...

1-أهديه لساجي صاحب مدونة حلم وسط الضباب و هو صاحب أول تعليق على مدونتي و موصفلكوش أد إيه أنا أتبسطت أوي أوي من التعليق ده و قعدت أقراه و أطنطت زي العيال و أتشجعت أني أنزل بوستات جديدة...
2- ريم صاحبة مدونة ريم البراري المستحيلة ....هدية على قد المقام.
3-ندا منير صاحبة مدونة التحدي ما هو إلا أكبر دليل على إثبات ذاتنا ،أنت عسولة أوي أوي و أنا حابه أني أديكي التاج.
4-نعكشة صاحبة مدونة حاجات كده....جااالك تاج يا نعكشة سرحي شعرك بقى.
5-حنين صاحبة مدونة أيام و عشتها ..و هي صاحبة مكان و مطرح و تشاركني الكثير من الأفكار المجنونة ..خذي التاج و متكسفيش يا حنين.
6-Seven
صاحب مدونة مش عارف ألبس التاج و شوفه كده يا رب يطلع مظبوط عليك.
7-سالي صاحبة مدونة حاجات جوايا....اقل حاجة أعملهالك يا جميلة
8-رنا صاحبة مدونة يوميات نائمة في الأرياف ...بجد الفضول حيموتني هتقولي إيه .
9-العراف صاحب مدونة كلام الليل ....نفسي أعرفك أكتر .
10-محاسن صاحبة مدونة عايزة أطلق و ......الفضول حيقتلني و يا رب التاج يناسبك.
11-أليس في بلاد العجائب صاحبة مدونة آه منك يا دنيا ....نفسي أعرفك أكتر ..
12-Free killer take the crown and run
و فكيييييك يعني :)
13- نبيل صاحب مدونة فوح الياسمين
14-حسن حنفي صاحب مدونة Shiva
و مرسسسيييي تاني يا فير بيرد و سوري بجد لو نسيت أي حد يبقى العتب على الزهايمر .....


و أنا واثقة و متيقنة إيه شعوركوا دلوقتي ....

تلاقيكوا بتندبوا حظكوا أنكم و قعتوا في إيد واحدة رغاية زي ......هههه

معلش بقى .............لووووووووووووووللللييييي (زغروطة يعني :)) و الله و لبستي التاج يا زنوبة..يا حلاوة يا ولادة يا حلاوة ...نجاملكوا في الأفراح....فوتكوا بعافية :)
نشكر لكم قوة الصبر و طولة البال .....كانت معكم زنوبة من خلف الكيبورد قدام كشك عم أحمد ، جمهورية حلوان
و السلام عليكم و رحمة الله

هناك 37 تعليقًا:

حنين.. يقول...

اول تعليق..... هقرا وارجع تانى

حنين.. يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه ايه دا
كل دى احلالالالالالالالالالام يا زنوووبه
انتى شايله دماغك دا ازاى! بجد انتى عسوووووووووووووله موت
وكمان طلعتى مهندسه.... اهى الهندسه دى بقى كانت حلم حياتى ... والحمد لله قدر الله وما اتحققش الحلم.
هتنسينىىىىىىىىىىى.
انى احيييييييييييييكى
من مدونتى لمدونتك
وبدعيييييييييييلك
من قلبى
ربى
يحقللك
كل احلالالالالالالالالالالالالالامك
تعرفى..... انا كمان جوايا احلام كتير اوى كدا زيك, ودى اكتر حاجه عاجبنى فى اجاباتك
انا هسميكى.... احلام ههههههههههههه ايه رايك.
وعايزانى بقى انا ان شاء الله اجاوب على الواجب دا.......... دا صعب مووووووووت, وانا لسانى دلل... من كتر ما اتحايلت عليكى, عشان تدينى دروس خصوصيه....... تنكرى؟
اهو لو كنت اخدت درس... كان زمانى فلحت.
كمان ايديا سايبه..... يعنى ممكن وانا باخد التاج من مدونتك لمدونتى يتكسر..... يرضيكى يعنى يتكسر... لو يرضيكى ماشى
شوفتى بقى.... انا رغايه ازاى
دمتى سالمه... ولابسه التاج وحالمه
حنين

ahmed_k يقول...

اوووووووووف الحمد لله
كنت خايف الاقيني في اللي بعتيلهم الواجب علشان عندي واجبات متأخره بس الحمد لله
وقناة الجزيره يا زنوبه
هو حلم حلو برضو بس مشوار عليكي كل يوم من حلوان لقطر هههههههههه

إجاباتك جميله ربنا يحققلك كل امانيكي

دمتي بكل خير

ندا منير يقول...

مرسى اوى يا زينب على الهدية الجميلة دى وانتى كمان عسولة جدا
وان شاء الله قريب هرد عليكى
واحلامك وطموحاتك جميلة قوى يارب كل احلامك تتحقق وربنا يسعدك دايما

كـــيــــــــارا يقول...

اشششششششششششششششششششششششششششششششطه عليكي ياقمر


وربنا يحققلك احلامك ياااااااقمر

ربنا يحميكي يارب

تحياتي كيارا

فراشة البساتين يقول...

يلا اى خدمة ياجميل

ايه يازنوبة الحلاوة دى

حقيقى دمك خفيف

ربنا يحققلك كل احلامك يارب

حسن حنفى يقول...

ممممممم

اجابات متميزه

وجميله جدااا

يارب تحققي كل اللي نفسك فيه

ياااااااارب

شكرا علي الهديه

ان شاء الله هحله قريب جداااااااا

اسف علي التاخير

شبــ اون لاين ـــاب يقول...

خلاص ياستى ولا تزعلى نفسك

ابقى تعالى اقرى مدونتا على الهواء مباشرا فى الجزيره


و عقبال لما تلبسى تاج تانى

عالم ماريونت يقول...

انتي دمك خفيف اوي يا زنوبة وبجد نفسي انتي كمان تحققي احلامك
ربنا معاكي ويوفقك
وميرسي على التاج
وأكيد هعملها فيكي

seven يقول...

اولا شكرا على التاج
تانية بجد ردودك حلوة اوى
حسيتها صادقة كده
وان شاء الله تححق كل احلامك

سلطان الغرام يقول...

بدايه شكرا علي تعليقك عندي

وبجد مدونتك جميله

انت جوبتي التاج وقلتي كتييييييييير وحلمتي قوي

في حاجه دايما حاولي تحلمي بالحاجه الللي انتي تقدري تحققيها

عشان ايه بعد كده ان لم تحقق لم تصدمي وتعيشي في عالمك العادي

وياريت ما تزعلي من كلامي

العراف يقول...

ايه يا عم الجمال ده من يومك وانت جميله كل دى احلام بس بجد جميله جدا واحلمى كمان وكمان تقبلى مرورى يا اجمل ورده فى سماء الكون البعيد

حاجات جوايا يقول...

هههههههههههههه
أحلامك جميلة وسكر زيك يا زوزو .. و موضحة أد ايه انتى دمك خفيف وبسيطة وتلقائية
ربنا يحققلك كل احلامك يا حبيبتى يارب ويرزقك بابن الحلال اللى تلفى معاه الدنيا كلها وتعملى كل اللى تتمنيه

بالنسبة للهدية فمقبولة طبعا بس الحقيقة انى جاوبت على التاج ده قبل كده وكان برضه اول تاج يجيلى وعملتله احتفال يليق بمقام فخامة معاليه
ده اللينك بتاعه لو حبيبتى تشوفيه
http://7agat-gowaya.blogspot.com/2008/05/blog-post_18.html

كل الشكر يا قمر
تتردلك فى التاجات الجاية ان شاء الله

سالى

Rannon يقول...

مراعاة لظروف امثالي من ضعاف النظر المقهورين
اطلب بتكبير الخط
وهنيالك يا فاعل الخير والثواب

هرجع تاني عشان أقرا لما الخط يكبر

:)

غير معرف يقول...

إأيه يا زنوبة الضياع ده يعني بجد احلامك حلوة و تلقائية يعني أنا فطست من الضحك ههههه ربنا يحققلك كل أحلامك يا رب
سلام يا كميلة
:)

غير معرف يقول...

بقه الجميل باعتلى تاج واسئله ونفسويات وحاجات كده يا زوزه انتا تأمر تعرفى انك اول مدونه تبعتلى تاج بس من عنيه الاتنين انا هرضى فضولك يا زوزه وهرد عشان خاطر عيونك انتى بس بس ارجوكى اصبرى عليا يوم وتلاقينى حاطه الاجابه منوره يا قمر بس اغشها واجيلك ...شكرا يا جميل على ارسالك التاج كويتشن ده ليا وشكرا لاهتمتمك يا حبيبتى وكل رمضان وانتى بالف خير...مش هتاخر فى الرد ماشى يا زوزه بس صبرا شويه عليه...سلام يا جميله واجوبة التاج بتاعك حلوه على فكره قوى بنت متزنه ربنا يسعدك سلام يا حبيبتى الصغيره..

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

إيه يا حنين بعد كده الحجز حيبقى بفلوس :)

___________________________________
شوفتي يا نونو المعاناة اللي بعانيها مع دماغي هههههه لا والله أنت اللي عسولة يا حنونة و إنشاء الله التاج مش هيتكسر في أثناء عملية النقل و مستنية إجباتك و ربنا يحققلك أحلامك إنشاء الله و كويس أننا نتشارك في موضوع الرغي ده عشان منزهقش من بعض و أديك دروس خصوصية إيه أنت كمان يعني ده أنا بدور على اللي يديني :):) سلااااام يا حنونة و مستنياكي

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

ahmed-k
ده أنا اللي زعلانة وو محرجة إزاي بس أنسى أحطك و متزعلش أوي كده إنشاء الله لو جالي تاج ححطهولك أنت أول واحد :)

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

ندا منير
أنت اللي مرسي على المرور و مستنية إجباتك يا جميلة

___________________________________
كييارا
إشطة عليكي يا بنت منطقيتي :) كل سنة و أنت طيبة

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

Fire Bird

ده أنت الخير و البركة كلها و عمري ما حنسالك الجميل ده أبداً :'(


__________________________________

حسن حنفي مرسي يا حسن على المرور و مستنية إجباتك

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

Fire Bird

ده أنت الخير و البركة كلها و عمري ما حنسالك الجميل ده أبداً :'(


__________________________________

حسن حنفي مرسي يا حسن على المرور و مستنية إجباتك


-----------------------------------

شباب أون لاين

أيون أنا بوعدكوا يعني ده كلام رجاله أقرالكوا المدونة على قناة الجزيرة..:)
-----------------------------------

يوميات نائمة في الأرياف

مرسي على إيه يا رنونا ده أقل واجب :) ياللا مستنية أشوف إجبانك

-----------------------------------
Seven

مرسي و يا رب التاج يكون عجبك مستنية إجباتك
سلااام
-----------------------------------
سلطان الغرام
أكيد مزعلش من لأنك صح فعلاً في أحلام بيبقى الواحد عارف أنه ممكن يحققها و في أحلام بتبقى خيالات طفولية و مبتحققش يعني مش بتبقى مناسبة للشخص
بالنسبالي موضوع التحرية ده مثلاً و أنا قلبي رهيف :) و خد من ده كتير مرسي على المرور و أتمنى دوام التواصل

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

العراف

مرسي يا عراف و مستنية إجباتك أوعى تزوغ :)

-----------------------------------

حاجات جوايا

يا عيني على سوق حظي يا سالي :( كان نفسي أبسيلك التاج ...يا اللا تتعوض مرة تانية و أكيد حقرأ إجباتك يا جميلة ياللا نردهالكوا في تاج :)

-----------------------------------

ranoona

ياحبيبتي أنت مش لوحدك يعني زنوبة زيك بس أنا والله حاولت أكبر الخط بس الكلمات دخلت في بعض فيعني اللي عندوا حل يقولي عليه

مرسي يا رنوتة

-----------------------------------
سارة

ماشي يا سرسورة بقيت مسخرة هههه نفسي أقرأ أحلامك

-----------------------------------

عايزة أتطلق و

محاااااسن ياللا بسرعة مستنياكي و أول ماتجوبي دوري عليه في بلوجر ما بلوجر ده بيتنا و مطرحنا برده ههههه :) ياللا مستنياكي
رمضان كريم

Rannon يقول...

عسللل يا زنووبة
يارب تحققي كل اللي بتحلمي بيه يارب

تحياتي:)

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

مرسي يا رنوون

Nabil يقول...

بجد انا اسف جداعلي التاخير وخصوصا بعد ما عرفت الهديه بس انا مدخلتش فوح الياسمين الا دلوقتى
والله موضوع رائع ودمو خفيف .
بس مش شايفه ان الاحلام كانت متناقضه شويه ههههههه
ربنا يحققلك احلامك
وشكرا كمان مره علي الهديه
تحياتى

غير معرف يقول...

يله يا قمر انا ااقدر ازعلك يا زوزه جاوبتلك على كل الاسئله اتفضلى اشبعى فضولك بالهنا والشفا وشكرا يا جميله على ذوقك شوفى انا سهرانه وورايا شغل الصبح بدرى بس انا ااقدر ازعل اختى الصغيره حاشا وماشا واكل وفاشا...سلام يا زوزه وجاوبت وخلصت ضميرى ..

Mkjwe يقول...

أهههههخخ أختي زنوبة مبروك عليكي التاج اول كلامك جميل واحساسك عالي إلي الأمام دائماً
تحياتي واحترماتي

Mona Shereif يقول...

ده ايه الجمال ده يا واد
ربنا يحقق لك احلامك كلها ياقمر وينولك اللى فى بالك يــــــــــــــــا رب

عجبتنى الشخصيات اللى اتمنتيها تكون موجوده فى حياتك
ربنا يكرمك يا قمر

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

Nabil

ولا يهمك عادي :) بص أصل في أحلام منهم أوهام يعني أنا عارفة كده و في حاجات أنات عارفة إني أقدر أحققها و الأهم إني محلمش بحاجة متنسبنيش أو متنسبش طبعي

حياك الله

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

عايزة أتطلق و

هههه معلش يا محاسن حقك عليه :) و ياللا حشوف كتبه إيه

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

lovely ghost

مرسي أوي أوي و نسيتك أنا في التاج ده ياللا نجاملكوا في التيجان :)

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

Sometimes

ربنا يخليكي يا رب و مرسي أوي أنا عندي فكيره كده عاوزة أخد رأيك فيها إنشاء الله
دمتي بخير

حسن حنفى يقول...

حليت التاااااااااج

وحضرتك ليكي تاج عندي

ولسه كمان واحد بس مش دلوقتي

AbdElRaHmaN Ayyash يقول...

:)
جميل اوي
بس سؤال يهمني جدا
اشمعنى جامعة كولومبيا ؟
على فكرة في جامعات كتير في امريكا احسن من كولومبيا
طبعا هتدفعي كتير في اي حته .. بس في معهد كاليفورنيا احسن ، هارفارد طبعا احسن ، الماساشوستس حلم كل مهندس على وجه البسيطة :)
انا شخصيا حلم من احلامي اني ادرس في هارفارد او ماساشوستس
مدونة جميلة :)
تحياتي

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

حسن

مرسي أوي و ربنا يستر من التيجان بقى :)

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

عبد الرحمن عياش

مرسي أوي على المرور و أنا بجد أتشرفت فعلاً بزيارتك لمدونتي ...أما إشمعنا كلومبيا فالسبب هو خالي لأنه هو كمان بيخطط يكمل هو و مراته دراستهم هناك فاللي هو يعني مبقاش لوحدي لو ربنا خله في نصيب ...

حياك الله